Double Bill: Simon Bus & Alesya Dobysh

Portrait, Balder on Blue Floor & Dvoye

Double Bill:
Simon Bus & Balder Hansen – Portrait, Balder on Blue Floor
&
Alesya Dobysh & Marina Pravkina – Dvoye

Simon Bus en Alesya Dobysh hebben allebei een urban dansachtergrond. Door elementen uit housedance, breaking en andere technieken te deconstrueren, ontwikkelden ze een geheel eigen bewegingstaal. Elementen uit housedance, breaking en andere danstechnieken worden gedeconstrueerd en versmolten tot een eigenzinnige stijl.

Simon Bus & Balder Hansen – Portrait, Balder on Blue Floor
Simon Bus is gefascineerd door portretten. Een deel van zijn doorlopende werk bestaat uit bewegingsportretten. Balder on Blue Floor maakte Simon voor en met de jonge Noorse danser Balder Hansen. Op een vloer van 2×2 worstelt Balder met zijn vermogen om zijn lichaam in evenwicht te houden en te beheersen. We zien Balder wankelen en struikelen, vechtend om zijn evenwicht te bewaren.

Balder on Blue Floor

Balder on Blue Floor is een vervolg op Man on Orange Floor (’19), de solo die Simon maakte in het kader van het CaDance Festival, en Polina on Yellow Floor (’22), gemaakt voor en met de uit Oekraïne gevluchte danseres Polina Skarga. Het uitgangspunt van deze bewegingsportretten is altijd een vierkante, gekleurde vloer waarbinnen de danser zich moet bewegen. Simon werkt met dansers die gelijkenis vertonen met zijn bewegingstaal, vaak ook afkomstig uit de urban scene.

BEKIJK TRAILER MAN ON ORANGE FLOOR

Credits
Performance: Balder Hansen
Choreografie: Simon Bus
Geluid: Boris de Klerk
Ondersteund door: PLAN Brabant, DansBrabant

Alesya Dobysh & Marina Pravkina – Dvoye
In een constante onderhandeling over de ruimte blijft de verbinding tussen de twee dansers transformeren. Van licht en luchtig voetenwerk tot donkere fusie in uitputting. Van gevangen zitten in elkaars schaduw tot exploderen in bevrijding. Van een uitdagende speeltuin tot een obsessieve zoektocht naar balans.

Dvoye

Credits
Choreografie & performance: Alesya Dobysh & Marina Pravkina
Geluid: Max Frimout
Productie: Corpo Maquina Society
Speciale dank aan: Merel Heering, Guillermo Miotto (dramaturgieadvies),
UC Meesters (Emoves).

DATA:
1 april 20.30u – Kunstkapel (The Warp), Pr. Irenestraat 19, 1 hoog, 1077 WT Amsterdam Tickets
2 april 16.30u – De Nieuwe Regentes, Weimarstraat 63, 2562 GR Den Haag. Tickets