Making Space

Making Pictures

Fotograaf William van der Voort schoot de presentaties van Josse Vessies, Vloeistof, The100Hands, Piet Van Dycke en Maria Sartzetaki tijdens het Making Space project, editie 2017. Een project van DansBrabant & Fontys Dance Academy, onderdeel van Oktober Dansmaand.

Josse Vessies & studenten in de Spoorzone / Burgemeester Brokxlaan
MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-54

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-52

Vloeistof & studenten in Burgemeester Brokxlaan / Energieplein

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-29

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-33

The100Hands in park en speelveld naast de Vrijeschool, Lange Nieuwstraat
MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-60

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-63

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-65

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-66

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-74

Piet Van Dycke, route achterkant station tot De Pont

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-1

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-6

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-11

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-13

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-14

Maria Sartzetaki in het Wilhelminapark

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-17

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-21

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-22

MakingSpace2017_lores_WilliamvanderVoort-24

Over Making Space
Van 9 t/m 13 oktober 2017 waren straten, pleintjes en parkjes in de Spoorzone en in de wijk Theresia het werkterrein voor verschillende choreografen. Met Making Space onderzochten zij wat hun werk betekent in de openbare ruimte: hoe kijken we ernaar en hoe ervaren we die ruimte?

Naast de doorgewinterde choreografenduo’s Vloeistof en The100Hands gingen Josse Vessies en studenten choreografie Piet Van Dycke en Maria Sartzetaki aan de slag. Dansers waren de studenten afkomstig van de Fontys Dance Academy. Je kwam ze tegen op verschillende plekken in de wijk en ze lieten je met andere ogen naar de omgeving kijken.

Alle foto’s copyright William van der Voort.